راه های بهبود رتبه الکسا

HARO که مخفف (Help a Reporter Out) و به معنای کمک به یک خبرنگار می باشد، یک سرویس آنلاین است که روزنامه نگاران را به عموم مردم متصل میکند. این منبع به گونه ای طراحی شده است که به روزنامه نگاران این امکان را می دهد که از افراد باتجربه در یک زمینه خاص نقل قول دریافت کنند.

حتما بخوانید: دوره آموزش اصولی سئو 

پس از پیوستن به HARO، می توانید سایت خود را به عنوان “منبع” ثبت کنید و تا 3 بار در روز ایمیل هایی را دریافت کنید که حاوی لیستی از سوالات مورد تأیید روزنامه نگاران است. با پیوستن به عنوان “روزنامه نگار” ، می توانید پرسشی را ارسال کنید که به لیست ایمیل 800000+ نفر که به عنوان منبع ثبت نام کرده اند ارسال می شود.

HARO برای ایجاد سریع یک محتوا، بسیار عالی است. با جمع آوری تعدادی از نقل قول های کارشناسان از طریق HARO، می توانید در کمترین زمان یک پست حرفه ای ایجاد کنید.

این پست ها تمایل زیادی برای اشتراک گذاری اجتماعی و به دست آوردن تعداد زیادی بک لینک پیدا خواهند کرد. زیرا یک انگیزه برای افرادی است که در آن مقاله ذکر شده اند، که پست شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به آن لینک بدهند.

این اشتراک گذاری ها باعث میشود تعداد بازدید کنندگان سایت شما افزایش یابد. لینک ها به افزایش اعتبار دامنه سایت شما کمک می کنند و باعث می شوند سایت شما رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی هدف شما داشته باشد؛ این یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال است.

چگونه رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهم؟
با رعایت موارد زیر می توانید تا حد بسیار خوبی رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهید. روشهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید، بیشتر آنها به SEO مرتبط است و ما همه آنها را در زیر به طور خلاصه توضیح خواهیم داد:


نصب اکستنشن Alexa Rank
اگر از گوگل کروم استفاده می کنید، می توانید اکستنشن Alexa traffic rank را از طریق لینک درج شده استفاده نمایید. 

  آشنایی با ۱۰ نکته سئویی در طراحی سایت
با نصب افزونه الکسا، هر زمان که از سایت خود بازدید می کنید ، الکسا ثبت میکند. پس از نصب افزونه، پیشرفت زیادی در رتبه الکسا مشاهده خواهید کرد.

برای اطمینان از اینکه رتبه الکسا در مسیر صحیحی قرار دارد، اطمینان حاصل کنید که روزانه از چندین IP (کامپیوتر خانگی و کامپیوتر محل کار) به سایت بروید تا افزونه آن بازدیدها را ثبت کند.

به صورت منظم محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید
کاری که باید همیشه انجام دهید ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که برای افراد مفید و ارزشمند باشد. توجه داشته باشید محتوایی که تولید می کنید، باید مرتبط با موضوع وبسایت تان باشد. با توجه به حوزه رقابتی کسب و کار معین کنید که روزانه یا هفتگی چه تعداد محتوا نیاز دارید و همیشه آنها را سر موعد انتشار دهید.

حتما بخوانید: خرید بک لینک دائمی و حرفه ای

محتوای جدید خود را برای سئو بهینه کنید
سعس کنید محتواهای سئو شده بنویسید که پتانسیل زیادی برای گرفتن رتبه های بالا در SERP را داشته باشد. در اینجا به چند نکته برای نوشتن مقالاتی که قابلیت گرفتن رتبه دارند را اشاره کرده ایم:

برای کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، محتوایی تولید کنید که حداقل 2000 کلمه باشد و ترجیحاً بیشتر از متوسط تعداد کلمات مقالات دارای رتبه های برتر بنویسید.
از کلمه کلیدی اصلی خود در پاراگراف اول و چند بار در طول متن استفاده کنید (0.3-0.5٪ متن).
چندین عکس به محتوای خود اضافه کنید و حتماً از تگ ALT برای آنها استفاده کنید.
محتوای خود را برای برای تلفن های همراه نیز بهینه کنید. چرا که Google ابتدا صفحات تلفن همراه را index می کند.
یک عنوان (title) و یک توضیحات متای (description) عالی بنویسید که شامل کلمه کلیدی تمرکزی شما باشد.
از کلمه کلیدی اصلی خود در پیوند یکتا یا permalink استفاده نمایید.
اگر سایت شما با وردپرس ایجاد شده باشد، می توانید افزونه ای مانند Yoast را به راحتی نصب کنید که به شما شما کمک می کند محتوای خود را تا حد نسبتاٌ خوبی بهینه کنید.

روی کارهایی تمرکز کنید که ترافیک سایت شما را افزایش دهد
سعی کنید به دنبال انواع کارهایی باشید که ترافیک سایت شما را افزایش میدهد و آن را مثل یک عادت روزانه انجام دهید. این کار همانند یک کاتالیزور به بهبود رتبه الکسا کمک میکند. در زیر چند نمونه از این فعالیت ها ذکر شده است.

برای آنالیز سئو و بهینه سازی سایت ، کلیک کنید.
محتوای خود را تمام شبکه های اجتماعی که در آنها فعال هستید به اشتراک بگذارید. این شبکه ها می توانند شامل: reddit، Twitter، Facebook، Youtube، Pinterest و … باشد.(
از کمپین های تبلیغاتی گوگل (Google Ads) و یا فیس بوک استفاده کنید. همچنین می توانید در سایت هایی که بازدید کننده زیادی دارند،تبلیغات انجام دهید.
درخواست مشارکت در خبرنامه سایت های مرتبط با صنعت خود را بدهید. و در ازای آن، شما هم این کار را برای آنها انجام دهید.
  تفاوت صفحات doorway، orphan و dead end
به دنبال فرصت های جدید برای گرفتن بک لینک باشید
می توانید به کمک سایت ahrefs، بفهمید که رقبای شما از چه سایت هایی بک لینک دریافت کرده اند. شما میتوانید با صاحبان آن سایت ها نیز به نوعی ارتباط برقرار کنید و به آنها پیشنهاد دهید که در ازای نوشتن یک پست مهمان برای وبلاگ آنها، یک backlink dofollow دریافت کنید.

همچنین می توانید سایت هایی را پیدا کنید که فرصت ساخت بک لینک را در آنها دارید. مثل فروم ها، وبلاگ ها و سایر شبکه های اجتماعی که در آنها محتوای خود را با ذکر منبع می توانید به اشتراک بگذارید.

اگر موفق شوید بک لینک های با کیفیت برای سایت خود ایجاد کنید، ارزش دامنه سایت شما یا همان domain authority (DA) افزایش می دهید که میتواند یک فاکتور تاثیرگذار در بهبود رتبه الکسا به حساب آید.

توجه داشته باشید که هر چه DA شما بالاتر باشد، رتبه بندی مطالب شما راحت تر از قبل میشود و افراد بیشتری می توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند و آن را بخوانند. در نتیجه شاهد افزایش ماهانه ترافیک سایت خود خواهید بود و از طرف دیگر، به طور موثر رتبه الکسای سایت خود را بهبود می دهید.

مطالب قدیمی خود را به روز کنید
شما می توانید مقالات قدیمی خود را (به ویژه مقالاتی که ممکن است به مرور زمان حجم ترافیک آنها کاهش یافته باشد) را بهینه و به روز کنید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که برخی یا همه مراحل زیر را دنبال می کنید:

بررسی کنید آیا مقاله شما هنوز توانایی رتبه بندی برای کلمه کلیدی تمرکزی خود را دارد یا خیر. یک راه خوب برای انجام این کار، بررسی 10 سایت برتر از لحاظ Domain Authority، بک لینک و طول مطالب آنها است. اگر رقابت در کلمه کلیدی تمرکزی خیلی زیاد است، ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید.
اطمینان حاصل کنید که مقاله شما برای سال جدیدی که در آن هستید به روز شده باشد؛ مثلاً: .updated for 2020 این تنظیم کوچک به شما امکان می دهد یک بار دیگر، مقاله را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت خود سوق دهید. همچنین خواندن مطالب قدیمی از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد؛ زیرا خوانندگان اطمینان خواهند داشت که اطلاعات دریافتی آنها به روز است.
بسته به اینکه چند سال پیش مقاله خود را نوشتید، ممکن است بخواهید بررسی کنید آیا این مقاله، با آپدیت های اخیر Google سازگار است یا خیر. اغلب اوقات، همانطور که در آخرین به روزرسانی اتفاق می افتد، وب سایت های مختلف پس از تغییر الگوریتم، شاهد تغییر ناگهانی در ترافیک خواهند بود.
تعداد کلمات بیشتری را به مقاله اضافه کنید. هنگامی که برای اولین بار مطالب خود را نوشتید ، ممکن است فکر کرده باشید که 1000 کلمه برای رتبه بندی کافی است. درحالیکه ممکن است الان دیگر اینطور نباشد. محتوایی که در صفحه اول رتبه بندی می شود، به احتمال زیاد حاوی کلمات بسیار بیشتری خواهد بود. از آنجا که Google اکنون تاکید بیشتری بر کیفیت و عمق مقالات در مورد موضوعات خاص دارد، بهتر است شروع به نوشتن حداقل 2000 کلمه در هر قسمت از مطالب کنید.
  فیلم آموزشی رضایت جستجوگر ها | آموزش سئو در یک ساعت (بخش 3)

نتیجه گیری
قطعا موارد بیشتری برای بهبود رتبه الکسا وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. همین الان یک دفترچه یادداشت بردارید و مداد خود را تیز کنید؛ زیرا میخواهیم نکات کلیدی برای بهبود رتبه الکسا را در زیر برای شما خلاصه کنیم:

وقتی وب سایت شما بازدید بیشتری دارد، رتبه الکسا را ​​پایین می آورید (موقعیت خود را افزایش می دهید).
زمانی که پای فعالیت های بازاریابی به میان می آید و هم چنین زمانی که میخواهید سایت خود با سایر رقبا مقایسه کنید، بررسی رتبه الکسای دیگر سایت ها می تواند مفید واقع شود.
وقتی که صحبت از رتبه بندی الکسا می شود، یک هدف خوب برای شروع، این است که از میانگین صنعت خود پیشی بگیرید.
برای افزایش رتبه الکسا (پایین آوردن عدد) اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را هم از نظر سئوی داخلی و هم سئو خارجی بهینه می کنید.
این تقریباً تمام نکات مهم بود. شروع به اجرای آنچه در این مقاله یاد گرفته اید کنید و به مرور، با بالا رفتن از نردبان، رتبه الکسا را ​​افزایش خواهید داد! اگر نکات و استراتژی های دیگری وجود دارد که فکر می کنید می تواند به روند کار کمک کند، در صورت تمایل نظرات خود را در زیر برایمان بنویسید.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]