بك لينك چيست؟

بك لينك چيست، چه مزايا و معايبي دارد؟ اگر صاحب سايت هستيد يا به نحوي با وب‌سايت‌ها در ارتباط باشيد، حتما درباره لينك‌ها شنيده ايد. لينك‌ها در مجموع دو دسته هستند كه يكي از آن‌ها به لينك داخلي و ديگري به لينك خارج از سايت شهرت دارد. لينك‌هاي خارج از سايت با نام بك لينك شناخته مي‌شوند.

در يك تعريف ساده تر، بك لينك همان پيوندهايي محسوب مي‌شود كه ما از صفحات سايت خود به ديگر سايت‌ها مي‌دهيم. با اين تفاسير زماني كه سايتي به دلايلي مثل ايجاد محتواي اثربخش و مخاطب پسند و يا در ازاي پرداخت پول، به صفحات سايت شما لينك مي‌دهد، شما همان بك لينك را دريافت كرده ايد.

اگرچه به نظر مي‌رسد بك لينك‌ها يك امتياز براي وب‌سايت‌ها محسوب مي‌شوند، اما همه اين پيوندها با يكديگر برابر نيستند و به يك اندازه مفيد نخواهند بود. در ادامه قصد داريم شما را با بك لينك‌ به شكل كامل‌تري آشنا كنيم؛ بنابراين با ويكي دمي همراه باشيد تا در رابطه با اين موضوع اطلاعات كاملي به دست آوريد.

بك لينك چيست؟
همانطور كه گفتيم بك لينك‌ها همان پيوندهاي خارج از سايت هستند. به زباني ديگر، اين لينك‌هاي برگشتي پيوندهايي از صفحه‌ي يك سايت به صفحه‌اي از سايت ديگر هستند. بك لينك ها، يك مزيت فوق‌العاده براي سايت‌ها محسوب مي‌شوند؛ چرا كه موتورهاي جستجوگر از جمله گوگل، امتياز خاصي براي چنين سايت‌هايي قائل هستند و صفحاتي كه از نظر گرفتن بك لينك مفيد غني‌تر هستند، از نظر گوگل، كاربردي‌تر و باارزش تر خواهند بود.

اين ارزشمندي از طرف گوگل باعث مي‌شود كه صفحه‌اي كه بك لينك دريافت كرده است، از نظر رتبه بندي در رده‌هاي خوبي از صفحات اول مرورگرها قرار بگيرد. برخي اعتقاد دارند كه بك لينك يا همان لينك برگشتي، در واقع به عنوان يك راي مثبت براي سايتي كه به آن پيوند داده شده است، محسوب مي‌شود.


پس هر چه تعداد اين آرا بيشتر باشد، يقينا تصور گوگل از كيفيت محتواي سايت شما بهتر خواهد بود. اين نوع لينك ها به عنوان گل سرسبد الگوريتم‌هاي بهينه سازي گوگل محسوب مي‌شوند و اين چيزي نيست كه در سال‌هاي اخير تغييري در آن ايجاد شده باشد و به نظر هم نمي‌رسد كه حالا حالا هم از اين ليست خارج شود.

با اين وجود انواع گوناگوني از بك لينك‌ها هم وجود دارند كه سايت‌ها علاقه‌اي ندارند كه آن‌ها را دريافت كنند، زيرا نه تنها هيچ فايده‌اي ندارند بلكه به رتبه سايت هم آسيب وارد مي‌كند. بك لينك‌ها انواع گوناگوني دارند و مي‌توانيد آن‌ها را از يك پست وبلاگ، يك نظر شخصي يا پست در شبكه‌هاي اجتماعي دريافت كنيد.

يكي از راه‌هاي دريافت لينك برگشتي، خريد آن است، البته اين مورد هم در صورتي به نفع سايت خواهد بود كه كاملا برنامه‌ريزي‌شده و اصولي باشد. لينك برگشتي‌هايي كه با موضوع صفحه‌اي كه به آن پيوند داده شده مرتبط هستند، اعتبار بيشتري نزد گوگل خواهند داشت.

فوايد بك لينك‌ها
همانطور كه گفتيم لينك‌هاي برگشتي اهميت بسياري دارند؛ چرا كه آن‌ها يكي از اصلي ترين عناصر سازنده وب‌سايتي به شمار مي‌آيند كه از طريق جستجوي طبيعي يافت مي‌شوند و مي‌توانند فوايد زيادي را براي يك سايت به دنبال داشته باشند.


۱. ارتقاء رتبه سايت
همانطور كه گفتيم هر بك لينك مناسب، براي سايت شما به معناي يك راي اعتماد است. پس هر چه تعداد اين آرا بيشتر باشد، در بالا رفتن رتبه صفحه مورد نظر كمك زيادي مي‌كند. هر چه يك سايت بتواند براي صفحات گوناگون خود بك لينك بيشتري دريافت كند، رتبه كل سايت بهتر خواهد شد؛ اين موضوع در بهينه سازي سايت بسيار موثر خواهد بود. در اصل مي‌توان گفت لينك‌هاي برگشتي‌ در افزايش بازديد سايت و بالا بردن نرخ ترافيك، رتبه‌بندي سايت را ارتقا مي‌دهند.

۲. رتبه بندي بهتر صفحات داخلي
اگر يك استراتژي مناسب براي سايت خود داشته باشيد با دريافت بك لينك‌هاي اثربخش، مي‌توانيد ديگر صفحات سايت را هم با اين كار رتبه بندي كنيد.


۳. ارتقاء نام تجاري
زماني كه از وب‌سايت‌هاي پر قدرت، پيوندي دريافت مي‌كنيد، مي‌توانيد نام برند خود را بيشتر از قبل تثبيت كنيد. زماني كه تعداد بازديد شما از طريق لينك دادن يك وب‌سايت معتبر بالاتر رود، در بالا بردن تعداد كاربران سايت بسيار سودمندتر خواهد بود. توجه داشته باشيد كه اين مسئله يك پوئن مثبت براي وب‌سايت شما و نام تجاري آن محسوب مي‌شود. از طرف ديگر وقتي يك وب‌سايت قدرتمند از شما حمايت مي‌كند، باعث مي‌شود كه سايت‌هاي كوچكتر نيز ترغيب به اين كار شوند كه مي‌تواند يكي از بزرگ‌ترين روياهاي هر وبمستري محسوب شود.

مقاله مرتبط: آموزش سئو رايگان

۴. ايجاد روابط جديد با دريافت بك لينك
زماني كه وب‌سايت شما توسط بازديدكنندگان جديد كشف شود، مي‌تواند براي شما يك معجزه به حساب آيد، زيرا جداي از اينكه، مي‌تواند بر تعداد كاربران اصلي و وفادار شما بيفزايد، با بازنشر محتواي شما توسط بازديدكنندگان، به سايرين نيز توصيه مي‌شود كه به وب‌سايت شما سر بزنند. محتواي شما مي‌تواند در شبكه‌هاي اجتماعي دست‌به‌دست شود و روابط جديد و پر منفعتي را براي شما رقم بزند.

معايب بك لينك‌ها

ادامه مقاله را در سايت ويكي دمي به آدرس https://wikidemy.ir/what-is-backlink/ مشاهده نماييد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

آموزش سئو داخلي-On-page

قبل از شروع آموزش سئو داخلي بايد بدانيد كه ساختار اين آموزش به گونه اي است كه براي موضوعاتي كه آموزش داده مي شود، تعدادي مقاله مجزا قرار داده شده است تا هم خود آموزش و صحبت راجب مباحث زير مجموعه سئو داخلي خيلي طولاني نشود و هم شما بتوانيد راجب تك تك زير مجموعه هاي on page سئو در صورت تمايل به صورت تخصصي تري مطالعه داشته باشيد. هر سوال يا چالشي داشتين در بخش نظرات مطرح كنيد تا بتونيم راهنمايي لازم رو بهتون ارائه بديم.

يكي از مهمترين بخش هاي سئو، سئو داخلي مي باشد. براي اينكه بتوانيد در نتايج گوگل به يك رتبه خوبي برسيد دانستن مفهوم و مراحل آن از واجبات است. عملا بدون سئو آن پيج (on page seo) ، بهينه سازي سايت معنايي ندارد. ويكي دمي در اين مقاله به طور كامل و جامع توضيح مي دهيد كه سئو داخلي چيست؟ چه اهميتي در سئو دارد و يك چك ليست كامل از مراحل و فاكتورهاي on page سئو به همراه مهمترين نكات آن را بيان مي كند. پس تا انتها با ما همراه باشيد.
 

سئو داخلي چيست؟
اگر تازه به دنياي سئو وارد شده باشيد و به دنبال آموزش هاي مختلف سئو بوده باشيد با اصطلاحات بسيار زيادي رو به رو شده ايد كه يكي از مهمترين اصطلاحات سئو on page است. اين موضوع كه در اين مقاله به صورت كامل مي خواهيم به شما آموزش دهيم يك موضوع مادر محسوب مي شود و زير مجموعه هاي زيادي دارد.

پس اگر مي خواهيد به صورت عميق وارد اين دنيا شويد همين حالا كاغذ و خودكار خود را برداريد و فاكتور ها و زير مجموعه هايي كه از سئو داخلي به شما معرفي مي كنيم را ياداشت كنيد و به عنوان مقاله هاي جدا حتما آنها را در ويكي دمي مطالعه كنيد.

سئو داخلي يا سئوي on page همان طور كه از اسمش پيداست، به تمامي فعاليت ها و اعمالي كه در داخل صفحه ( صفحات وب سايت خود) ، به منظور بهينه سازي براي موتورهاي جستجو انجام مي شود، گفته ميشود. به عبارت ديگر هر اقدامي كه درون صفحه انجام دهيد تا فهم گوگل را نسبت به موضوع سايت خود افزايش دهيد را سئو on page مي گويند. حال سوال اينجاست كه چه زماني بايد به سراغ آن برويد؟ بعد از اينكه سئو تكنيكال سايت را اجرا كرديد؛ به گونه اي كه تمام صفحات قابل خزش و ايندكس بودن، آنگاه نوبت به اين مرحله مي رسد.

همچنين به خاطر داشته باشيد قبل از هرگونه سئو خارجي و هر گونه بك لينكي بايد اين مرحله را طي كنيد. چون در غير اينصورت تمام زحمات سئو off page را هدر خواهيد داد. اين مرحله بسيار مهم است. چون در اين مرحله است كه فهم گوگل نسبت به محتواي صفحه شما كامل مي شود. فاكتورهاي زيادي در آن تاثير دارند كه روز به روز به تعداد آنها اضافه مي شود. قبل از بيان فاكتورها به اهميت آن مي پردازيم.

نكته: بدون داشتن سئو داخلي مناسب، وقتي به سراغ سئو خارجي و بك لينك مي رويد به جاي اينكه گوگل به سايت شما اعتبار بدهد، احتمال اينكه به شما مشكوك شود و سخت تر به شما رتبه بدهد بسيار بيشتر است چون از نظر گوگل طبيعي نيست كه يك سايت با كيفيت پايين بتواند بك لينك هاي خوب و با ارزش به دست آورد.

چرا سئو داخلي مهم است؟
ما با سئو داخلي به گوگل مي فهمانيم كه محتواي ما درباره ي چيست و ارتباط خود را با سرچ كاربر نشان مي دهيم. گوگل مدام در حال تغيير الگوريتم هاي خود است تا بتواند محتواي شما را بهتر درك كند و بفهمد كدام وب سايت به نياز كاربر پاسخ درست تري مي‌دهد. ما با سئوي درون صفحه گوگل را براي فهم بهتر از محتواي خود راهنمايي مي‌كنيم.

پيشنهاد مطالعه بيشتر: هدف جستجوي كاربر يا سرچ intent چيست

اين مقاله به شما كمك مي كند تا بفهميد منظور از هدف جستجوي كاربر چيست و چگونه خودتونو واسش بهينه كنيد تا درك بهتري از كاربران خودتون به دست بياريد.

گوگل مي‌گويد:

” اصلي ترين سيگنال مرتبط بودن اطلاعات، زماني است كه محتوا حاوي كلمات كليدي مشابهي باشد كه درعبارت جستجو وجود دارد”


به زبان ديگر اگر ميخواهيد در نتايج جستجوي كاربران ديده شويد بايد تلاش كنيد محتوايي كه مينويسيد حاوي كلمات كليدي مشابه با عبارت سرچ شده باشد. علاوه بر اين بايد تجربه كاربري خوبي هم رقم بزنيد. مثلا صفحه را فقط پر از كلمات كليدي نكنيد چون گوگل به رفع نياز كاربر و ميزان تعامل وي با محتوا شما اهميت مي‌دهد و در هنگام رتبه بندي اين موارد را لحاظ مي كند. پس خيلي مهم است كه موارد سئو داخلي را در استراژي يك صفحه در نظر بگيريد.

در زير تمام موارد براي بهبود سئو on page آورده شده است. اما لازم به ذكر است از يه حدي به بعد كه رقابت در بين سايت ها بيشتر ميشود، كسي برنده است كه اين فاكتور ها را حرفه اي تر و با ايده اي خلاقانه تر انجام داده باشد!

فاكتورهاي مهم on page سئو
تك تك فاكتورهايي كه در اين قسمت معرفي ميشوند، اهميت بالايي دارد پس لطفا هنگام پياده سازي، به سليقه ي خود از هيچ كدام نگذريد و خودتان اولويت بندي نكنيد و تمام موارد را لحاظ كنيد.

رعايت بعضي از فاكتور هاي سئوي on page ساده و بعضي از آنها سخت تر است. پس شما براي موضوعاتي كه چالش بيشتري دارد بايد حتما زمان بيشتري هم صرف كنيد زيرا اين موارد نه تنها براي شما بلكه براي رقيب هاي شما نيز چالش زا است و هر كدام از اين موارد مي توانند برگ برنده شما بايد براي گرفتن رتبه هاي بهتر.


1- سئو محتوا (content seo)
سئو محتوا يكي از اركان مهم سئو داخلي است. چون الگوريتم هاي گوگل محتواي شما را بررسي ميكنند تا بفهمند شما راجع به چه موضوعي صحبت ميكنيد. پس ما بايد از طريق محتواي خود الگوريتم هاي گوگل را مجاب كنيم كه محتواي ما مرتبط با سرچ كاربر است. اگر نتوانيد آن ها را قانع كنيد هر چقدر محتواي كامل و بي نقصي هم داشته باشيد بازهم فايده اي ندارد. براي مطالعه كامل و جامع درباره ي سئوي محتوا به صفحه آموزش سئو محتوا مراجعه كنيد البته ما در اينجا به طور مختصر به بخشي از موارد آن اشاره ميكنيم.

1-  E-A-T
E-A-T به معني تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن مي باشد كه يكي از تكنيك هاي سئو داخلي محسوب ميشود. گوگل به محتواهايي كه به صورت تخصصي به يك موضوع مي پردازند و صادقانه سخن مي گويند و از آن مهم تر بر اساس مستندات صحبت مي كنند، اعتبار بيشتري مي دهد. اين موضوع را چگونه متوجه مي شود؟ با توجه به رفتار كاربران با محتواي شما. اگر كاربر مدت زيادي در صفحه بماند و حتي با صفحه تعامل داشته باشد؛ گوگل متوجه كامل بودن و مرتبط بودن نوشته شما خواهد شد. پس اين سه عامل را حتما در محتواي خود به كار بگيريد.

2-  خوانايي محتوا
محتوا شما بايد خوانا باشد. يعني اولا به راحتي قابل اسكن باشد و كاربر بتواند سريع مطلبي كه به دنبال آن است را در محتواي شما پيدا كند. دوما جملات و پاراگراف ها كوتاه باشند. طولاني بودن پاراگراف كاربر را از خواندن ادامه مطلب منصرف مي كند. سوما از بولت يا ليست ها براي توضيح مطالب موردي استفاده شود. تجربه ثابت كرده كاربران اين گونه مطالب را بيشتر مي پسندد زيرا به راحتي قابل خواندن مي باشند. تصوير زير يك نمونه از محتواي خوانا و ليستي مي باشد.


نكته: يكي از اشتباهاتي كه بيشتر سايت ها مرتكب مي شوند اين است كه مي خواهند همه چيز را در قالب يك آموزش قرار دهند و وقتي در دل يك محتوا يك بحث جديد باز مي شود، مي خواهند به آن بحث شاخ و برگ دهند و آن را كامل توضيح دهند كه اين كار اشتباهي است.

اگر به همين مقاله دقت كنيد در بيشتر بخش ها به جاي اينكه مسير محتوا عوض شود، يك مقاله مرتبط با آن موضوع به صورت لينك داخلي قرار داده شده تا شما هم به راحتي بتوانيد ادامه مقاله را مطالعه كنيد و هم در صورت تمايل وارد مقاله معرفي شده بشويد و به صورت تخصصي تري، آن موضوع را مطالعه كنيد.

3- كلمات كليدي
مهمترين بخش در سئو داخلي انتخاب كلمه كليدي مناسب است. اگر شما به درستي تحقيق كلمه كليدي انجام ندهيد بر چه اساسي مي خواهيد تايتل، ديسكريپشن، متن محتوا و …را بنويسيد؟ پس ابتدا بايد بفهميد چه كلماتي مربوط به موضوع شما است و كاربران چه چيزي را سرچ ميكنند. همچنين ميزان چگالي و تراكم كلمات كليدي را بايد رعايت كنيد. منظور از چگالي يعني استفاده بي رويه از كلمات نداشته باشيد، تنوع را در آن ها رعايت كنيد. همچنين به صورت پراكنده استفاده كنيد يعني در يك پاراگراف فقط 10 تا كلمه كليدي نياوريد و در مابقي متن هيچي!!

در on page سئو كلمات كليدي به قدري مهم و حساس هستند كه انتخاب اشتباه در كلمات مي تونه ماه ها و حتي سالها شمارو به عقب بندازه پس توصيه مي كنم از كنار اين موضوع ساده عبور نكنيد و حتما مقاله هاي زير را مطالعه كنيد.

  • چه تعداد كلمه كليدي بايد در متن تكرار شود
  • استراتژي انتخاب كلمات كليدي
  • كلمه كليدي lsi چيست؟
  • ادامه مقاله را در سايت ويكي دمي به آدرس:https://wikidemy.ir/on-page-seo/ مشاهده نماييد.

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ۱ ]