آموزش سئو داخلی-On-page

قبل از شروع آموزش سئو داخلی باید بدانید که ساختار این آموزش به گونه ای است که برای موضوعاتی که آموزش داده می شود، تعدادی مقاله مجزا قرار داده شده است تا هم خود آموزش و صحبت راجب مباحث زیر مجموعه سئو داخلی خیلی طولانی نشود و هم شما بتوانید راجب تک تک زیر مجموعه های on page سئو در صورت تمایل به صورت تخصصی تری مطالعه داشته باشید. هر سوال یا چالشی داشتین در بخش نظرات مطرح کنید تا بتونیم راهنمایی لازم رو بهتون ارائه بدیم.

یکی از مهمترین بخش های سئو، سئو داخلی می باشد. برای اینکه بتوانید در نتایج گوگل به یک رتبه خوبی برسید دانستن مفهوم و مراحل آن از واجبات است. عملا بدون سئو آن پیج (on page seo) ، بهینه سازی سایت معنایی ندارد. ویکی دمی در این مقاله به طور کامل و جامع توضیح می دهید که سئو داخلی چیست؟ چه اهمیتی در سئو دارد و یک چک لیست کامل از مراحل و فاکتورهای on page سئو به همراه مهمترین نکات آن را بیان می کند. پس تا انتها با ما همراه باشید.
 

سئو داخلی چیست؟
اگر تازه به دنیای سئو وارد شده باشید و به دنبال آموزش های مختلف سئو بوده باشید با اصطلاحات بسیار زیادی رو به رو شده اید که یکی از مهمترین اصطلاحات سئو on page است. این موضوع که در این مقاله به صورت کامل می خواهیم به شما آموزش دهیم یک موضوع مادر محسوب می شود و زیر مجموعه های زیادی دارد.

پس اگر می خواهید به صورت عمیق وارد این دنیا شوید همین حالا کاغذ و خودکار خود را بردارید و فاکتور ها و زیر مجموعه هایی که از سئو داخلی به شما معرفی می کنیم را یاداشت کنید و به عنوان مقاله های جدا حتما آنها را در ویکی دمی مطالعه کنید.

سئو داخلی یا سئوی on page همان طور که از اسمش پیداست، به تمامی فعالیت ها و اعمالی که در داخل صفحه ( صفحات وب سایت خود) ، به منظور بهینه سازی برای موتورهای جستجو انجام می شود، گفته میشود. به عبارت دیگر هر اقدامی که درون صفحه انجام دهید تا فهم گوگل را نسبت به موضوع سایت خود افزایش دهید را سئو on page می گویند. حال سوال اینجاست که چه زمانی باید به سراغ آن بروید؟ بعد از اینکه سئو تکنیکال سایت را اجرا کردید؛ به گونه ای که تمام صفحات قابل خزش و ایندکس بودن، آنگاه نوبت به این مرحله می رسد.

همچنین به خاطر داشته باشید قبل از هرگونه سئو خارجی و هر گونه بک لینکی باید این مرحله را طی کنید. چون در غیر اینصورت تمام زحمات سئو off page را هدر خواهید داد. این مرحله بسیار مهم است. چون در این مرحله است که فهم گوگل نسبت به محتوای صفحه شما کامل می شود. فاکتورهای زیادی در آن تاثیر دارند که روز به روز به تعداد آنها اضافه می شود. قبل از بیان فاکتورها به اهمیت آن می پردازیم.

نکته: بدون داشتن سئو داخلی مناسب، وقتی به سراغ سئو خارجی و بک لینک می روید به جای اینکه گوگل به سایت شما اعتبار بدهد، احتمال اینکه به شما مشکوک شود و سخت تر به شما رتبه بدهد بسیار بیشتر است چون از نظر گوگل طبیعی نیست که یک سایت با کیفیت پایین بتواند بک لینک های خوب و با ارزش به دست آورد.

چرا سئو داخلی مهم است؟
ما با سئو داخلی به گوگل می فهمانیم که محتوای ما درباره ی چیست و ارتباط خود را با سرچ کاربر نشان می دهیم. گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم های خود است تا بتواند محتوای شما را بهتر درک کند و بفهمد کدام وب سایت به نیاز کاربر پاسخ درست تری می‌دهد. ما با سئوی درون صفحه گوگل را برای فهم بهتر از محتوای خود راهنمایی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: هدف جستجوی کاربر یا سرچ intent چیست

این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید منظور از هدف جستجوی کاربر چیست و چگونه خودتونو واسش بهینه کنید تا درک بهتری از کاربران خودتون به دست بیارید.

گوگل می‌گوید:

” اصلی ترین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات، زمانی است که محتوا حاوی کلمات کلیدی مشابهی باشد که درعبارت جستجو وجود دارد”


به زبان دیگر اگر میخواهید در نتایج جستجوی کاربران دیده شوید باید تلاش کنید محتوایی که مینویسید حاوی کلمات کلیدی مشابه با عبارت سرچ شده باشد. علاوه بر این باید تجربه کاربری خوبی هم رقم بزنید. مثلا صفحه را فقط پر از کلمات کلیدی نکنید چون گوگل به رفع نیاز کاربر و میزان تعامل وی با محتوا شما اهمیت می‌دهد و در هنگام رتبه بندی این موارد را لحاظ می کند. پس خیلی مهم است که موارد سئو داخلی را در استراژی یک صفحه در نظر بگیرید.

در زیر تمام موارد برای بهبود سئو on page آورده شده است. اما لازم به ذکر است از یه حدی به بعد که رقابت در بین سایت ها بیشتر میشود، کسی برنده است که این فاکتور ها را حرفه ای تر و با ایده ای خلاقانه تر انجام داده باشد!

فاکتورهای مهم on page سئو
تک تک فاکتورهایی که در این قسمت معرفی میشوند، اهمیت بالایی دارد پس لطفا هنگام پیاده سازی، به سلیقه ی خود از هیچ کدام نگذرید و خودتان اولویت بندی نکنید و تمام موارد را لحاظ کنید.

رعایت بعضی از فاکتور های سئوی on page ساده و بعضی از آنها سخت تر است. پس شما برای موضوعاتی که چالش بیشتری دارد باید حتما زمان بیشتری هم صرف کنید زیرا این موارد نه تنها برای شما بلکه برای رقیب های شما نیز چالش زا است و هر کدام از این موارد می توانند برگ برنده شما باید برای گرفتن رتبه های بهتر.


1- سئو محتوا (content seo)
سئو محتوا یکی از ارکان مهم سئو داخلی است. چون الگوریتم های گوگل محتوای شما را بررسی میکنند تا بفهمند شما راجع به چه موضوعی صحبت میکنید. پس ما باید از طریق محتوای خود الگوریتم های گوگل را مجاب کنیم که محتوای ما مرتبط با سرچ کاربر است. اگر نتوانید آن ها را قانع کنید هر چقدر محتوای کامل و بی نقصی هم داشته باشید بازهم فایده ای ندارد. برای مطالعه کامل و جامع درباره ی سئوی محتوا به صفحه آموزش سئو محتوا مراجعه کنید البته ما در اینجا به طور مختصر به بخشی از موارد آن اشاره میکنیم.

1-  E-A-T
E-A-T به معنی تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن می باشد که یکی از تکنیک های سئو داخلی محسوب میشود. گوگل به محتواهایی که به صورت تخصصی به یک موضوع می پردازند و صادقانه سخن می گویند و از آن مهم تر بر اساس مستندات صحبت می کنند، اعتبار بیشتری می دهد. این موضوع را چگونه متوجه می شود؟ با توجه به رفتار کاربران با محتوای شما. اگر کاربر مدت زیادی در صفحه بماند و حتی با صفحه تعامل داشته باشد؛ گوگل متوجه کامل بودن و مرتبط بودن نوشته شما خواهد شد. پس این سه عامل را حتما در محتوای خود به کار بگیرید.

2-  خوانایی محتوا
محتوا شما باید خوانا باشد. یعنی اولا به راحتی قابل اسکن باشد و کاربر بتواند سریع مطلبی که به دنبال آن است را در محتوای شما پیدا کند. دوما جملات و پاراگراف ها کوتاه باشند. طولانی بودن پاراگراف کاربر را از خواندن ادامه مطلب منصرف می کند. سوما از بولت یا لیست ها برای توضیح مطالب موردی استفاده شود. تجربه ثابت کرده کاربران این گونه مطالب را بیشتر می پسندد زیرا به راحتی قابل خواندن می باشند. تصویر زیر یک نمونه از محتوای خوانا و لیستی می باشد.


نکته: یکی از اشتباهاتی که بیشتر سایت ها مرتکب می شوند این است که می خواهند همه چیز را در قالب یک آموزش قرار دهند و وقتی در دل یک محتوا یک بحث جدید باز می شود، می خواهند به آن بحث شاخ و برگ دهند و آن را کامل توضیح دهند که این کار اشتباهی است.

اگر به همین مقاله دقت کنید در بیشتر بخش ها به جای اینکه مسیر محتوا عوض شود، یک مقاله مرتبط با آن موضوع به صورت لینک داخلی قرار داده شده تا شما هم به راحتی بتوانید ادامه مقاله را مطالعه کنید و هم در صورت تمایل وارد مقاله معرفی شده بشوید و به صورت تخصصی تری، آن موضوع را مطالعه کنید.

3- کلمات کلیدی
مهمترین بخش در سئو داخلی انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. اگر شما به درستی تحقیق کلمه کلیدی انجام ندهید بر چه اساسی می خواهید تایتل، دیسکریپشن، متن محتوا و …را بنویسید؟ پس ابتدا باید بفهمید چه کلماتی مربوط به موضوع شما است و کاربران چه چیزی را سرچ میکنند. همچنین میزان چگالی و تراکم کلمات کلیدی را باید رعایت کنید. منظور از چگالی یعنی استفاده بی رویه از کلمات نداشته باشید، تنوع را در آن ها رعایت کنید. همچنین به صورت پراکنده استفاده کنید یعنی در یک پاراگراف فقط 10 تا کلمه کلیدی نیاورید و در مابقی متن هیچی!!

در on page سئو کلمات کلیدی به قدری مهم و حساس هستند که انتخاب اشتباه در کلمات می تونه ماه ها و حتی سالها شمارو به عقب بندازه پس توصیه می کنم از کنار این موضوع ساده عبور نکنید و حتما مقاله های زیر را مطالعه کنید.

  • چه تعداد کلمه کلیدی باید در متن تکرار شود
  • استراتژی انتخاب کلمات کلیدی
  • کلمه کلیدی lsi چیست؟
  • ادامه مقاله را در سایت ویکی دمی به آدرس:https://wikidemy.ir/on-page-seo/ مشاهده نمایید.

برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]