بک لینک چیست؟

بک لینک چیست، چه مزایا و معایبی دارد؟ اگر صاحب سایت هستید یا به نحوی با وب‌سایت‌ها در ارتباط باشید، حتما درباره لینک‌ها شنیده اید. لینک‌ها در مجموع دو دسته هستند که یکی از آن‌ها به لینک داخلی و دیگری به لینک خارج از سایت شهرت دارد. لینک‌های خارج از سایت با نام بک لینک شناخته می‌شوند.

در یک تعریف ساده تر، بک لینک همان پیوندهایی محسوب می‌شود که ما از صفحات سایت خود به دیگر سایت‌ها می‌دهیم. با این تفاسیر زمانی که سایتی به دلایلی مثل ایجاد محتوای اثربخش و مخاطب پسند و یا در ازای پرداخت پول، به صفحات سایت شما لینک می‌دهد، شما همان بک لینک را دریافت کرده اید.

اگرچه به نظر می‌رسد بک لینک‌ها یک امتیاز برای وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند، اما همه این پیوندها با یکدیگر برابر نیستند و به یک اندازه مفید نخواهند بود. در ادامه قصد داریم شما را با بک لینک‌ به شکل کامل‌تری آشنا کنیم؛ بنابراین با ویکی دمی همراه باشید تا در رابطه با این موضوع اطلاعات کاملی به دست آورید.

بک لینک چیست؟
همانطور که گفتیم بک لینک‌ها همان پیوندهای خارج از سایت هستند. به زبانی دیگر، این لینک‌های برگشتی پیوندهایی از صفحه‌ی یک سایت به صفحه‌ای از سایت دیگر هستند. بک لینک ها، یک مزیت فوق‌العاده برای سایت‌ها محسوب می‌شوند؛ چرا که موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، امتیاز خاصی برای چنین سایت‌هایی قائل هستند و صفحاتی که از نظر گرفتن بک لینک مفید غنی‌تر هستند، از نظر گوگل، کاربردی‌تر و باارزش تر خواهند بود.

این ارزشمندی از طرف گوگل باعث می‌شود که صفحه‌ای که بک لینک دریافت کرده است، از نظر رتبه بندی در رده‌های خوبی از صفحات اول مرورگرها قرار بگیرد. برخی اعتقاد دارند که بک لینک یا همان لینک برگشتی، در واقع به عنوان یک رای مثبت برای سایتی که به آن پیوند داده شده است، محسوب می‌شود.


پس هر چه تعداد این آرا بیشتر باشد، یقینا تصور گوگل از کیفیت محتوای سایت شما بهتر خواهد بود. این نوع لینک ها به عنوان گل سرسبد الگوریتم‌های بهینه سازی گوگل محسوب می‌شوند و این چیزی نیست که در سال‌های اخیر تغییری در آن ایجاد شده باشد و به نظر هم نمی‌رسد که حالا حالا هم از این لیست خارج شود.

با این وجود انواع گوناگونی از بک لینک‌ها هم وجود دارند که سایت‌ها علاقه‌ای ندارند که آن‌ها را دریافت کنند، زیرا نه تنها هیچ فایده‌ای ندارند بلکه به رتبه سایت هم آسیب وارد می‌کند. بک لینک‌ها انواع گوناگونی دارند و می‌توانید آن‌ها را از یک پست وبلاگ، یک نظر شخصی یا پست در شبکه‌های اجتماعی دریافت کنید.

یکی از راه‌های دریافت لینک برگشتی، خرید آن است، البته این مورد هم در صورتی به نفع سایت خواهد بود که کاملا برنامه‌ریزی‌شده و اصولی باشد. لینک برگشتی‌هایی که با موضوع صفحه‌ای که به آن پیوند داده شده مرتبط هستند، اعتبار بیشتری نزد گوگل خواهند داشت.

فواید بک لینک‌ها
همانطور که گفتیم لینک‌های برگشتی اهمیت بسیاری دارند؛ چرا که آن‌ها یکی از اصلی ترین عناصر سازنده وب‌سایتی به شمار می‌آیند که از طریق جستجوی طبیعی یافت می‌شوند و می‌توانند فواید زیادی را برای یک سایت به دنبال داشته باشند.


۱. ارتقاء رتبه سایت
همانطور که گفتیم هر بک لینک مناسب، برای سایت شما به معنای یک رای اعتماد است. پس هر چه تعداد این آرا بیشتر باشد، در بالا رفتن رتبه صفحه مورد نظر کمک زیادی می‌کند. هر چه یک سایت بتواند برای صفحات گوناگون خود بک لینک بیشتری دریافت کند، رتبه کل سایت بهتر خواهد شد؛ این موضوع در بهینه سازی سایت بسیار موثر خواهد بود. در اصل می‌توان گفت لینک‌های برگشتی‌ در افزایش بازدید سایت و بالا بردن نرخ ترافیک، رتبه‌بندی سایت را ارتقا می‌دهند.

۲. رتبه بندی بهتر صفحات داخلی
اگر یک استراتژی مناسب برای سایت خود داشته باشید با دریافت بک لینک‌های اثربخش، می‌توانید دیگر صفحات سایت را هم با این کار رتبه بندی کنید.


۳. ارتقاء نام تجاری
زمانی که از وب‌سایت‌های پر قدرت، پیوندی دریافت می‌کنید، می‌توانید نام برند خود را بیشتر از قبل تثبیت کنید. زمانی که تعداد بازدید شما از طریق لینک دادن یک وب‌سایت معتبر بالاتر رود، در بالا بردن تعداد کاربران سایت بسیار سودمندتر خواهد بود. توجه داشته باشید که این مسئله یک پوئن مثبت برای وب‌سایت شما و نام تجاری آن محسوب می‌شود. از طرف دیگر وقتی یک وب‌سایت قدرتمند از شما حمایت می‌کند، باعث می‌شود که سایت‌های کوچکتر نیز ترغیب به این کار شوند که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین رویاهای هر وبمستری محسوب شود.

مقاله مرتبط: آموزش سئو رایگان

۴. ایجاد روابط جدید با دریافت بک لینک
زمانی که وب‌سایت شما توسط بازدیدکنندگان جدید کشف شود، می‌تواند برای شما یک معجزه به حساب آید، زیرا جدای از اینکه، می‌تواند بر تعداد کاربران اصلی و وفادار شما بیفزاید، با بازنشر محتوای شما توسط بازدیدکنندگان، به سایرین نیز توصیه می‌شود که به وب‌سایت شما سر بزنند. محتوای شما می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شود و روابط جدید و پر منفعتی را برای شما رقم بزند.

معایب بک لینک‌ها

ادامه مقاله را در سایت ویکی دمی به آدرس https://wikidemy.ir/what-is-backlink/ مشاهده نمایید.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]